Friday, March 11, 2011

hidup memang perlukan wang ek??

Fikiran E kusut la..tak taw camne nak rungkaikan kusut ni..arrrgghhhhhhhh!!!
walaupun serabot tapi seni tuh..E suka!!

kecamuk, tensioooonn..tak taw nak buat apa, camne nak tambah sumber yang E perlukan itu secara berterusan..??semakin nak final year ni (ada lagi 1 tahun lagi), semakin banyak plak yang perlu dilaburkan..ahhhh..kusut!!
kenapa kita nak hidup kena perlukan wang yek?
soalan memang tak masuk akal langsung..

 kalau takde duit semua akan kaya??
kaya dengan bahasa, budi pekerti?
uhhhhhh!!

yela sekarang ni RM asyik kredit ja..debitnya pulak kurang..
kehendak melebihi keperluan..

dah lama sebenarnya E menci sangat benda ni..tapi apa boleh buat, duit adalah sebahagian dalam hidop kita..tanpa dia apakah kita boleh hidop???
duit adalah raja kehidupan..
sapa setuju??yes!! semua akan angkat jari kan...

sekarang ni E rasa macam nak lari balik rumah je..balik kampung, kerja, cari duit..nak beli apa saja yang E nak dengan duit sendiri, pastu belanja family, kawan2 dan semua orang..gembirakan hati orang dan juga diri sendiri..
Tapi sekarang seriously E takde nak ada semua PUNCA tue..
Nak kata tak cukup..memang tak cukup pun..bukan tak bersyukur tapi itu sebenarnya realiti yang E hadapi..E cuba limitkan apa yang tidak diperlukan dalam seharian..tapi kadang2 bajet 1 hari memang akan lari juga..
Tak taw la nak buat apa..tengok poket, rasa cam taknak hidop lagi..nak dok sorang2 tanpa gangguan duniawi, taknak kuar bilik, taknak dengar cu cite cu cite kenikmatan orang lain..
Entah..sampai bila beban ni akan berakhir..mungkin sampai E posting, selesailah segalanya dan dapat balas balik pengorbanan mak selama ni..


p/s : Eemmmm..entah la..E tak rasa nak mintak apa-apa..cuma E harap, Dia sentiasa murahkan rezeki E dan keluarga selalu..E sangat bersyukur dengan apa yang E milik sekarang walaupun tak semewah, senasib dan sesempurna seperti mereka..kalau setakat sikit2 tue, ahhh E tak berkira sangat..no hal la..setakat singgit dua ringgit tue apa la sangat kan..esok lusa insyaallah ada la rezeki untuk E..mudah-mudahan amin..

 yes!!all people love money..
i also..
but i don't have it..
shit ahhh!!
no money no talk ok!!!

No comments:

Post a Comment