Saturday, July 2, 2011

Program Motivasi Budak Sekolah 2011..

Assalammualaikum dan salam hai hai..
testing testing 1.2.3 Prebet Pol melaporkan diri..rojer..rojer..tetibe nak ayat macam asko pulak..pengaruh rakan sebaya la nie..hak3..
Kali ini sebenarnya aku nak tunjukkan gambar gambar masa Program Motivasi Budak Sekolah anjuran Kelab Pendidikan Sains Pertanian 17&18 jun lalu..adoi erniey dah basi kot program tue..apalah sekarang baru nak post..haha..biar la..excited ni..1st time jadi fasi..
Sebenarnya camni macam mana aku boleh “terjebak tak tentu pasal” nak join jadi fasi..ceh..macam yo yo je perkataan terjebak tak tentu pasal aku tue ek..sebenarnya seminggu sebelum program ada sebuah.sebijik.serangkap.eh macam tak kena je….ok…ada seseorang mesej aku dengan nombor yang tak dikenali (sekarang dah taw..no incik pengarah rupanya..)“slm erni ad mane, jom join kpsp pnya progrm 17-18.prog motivasi dak skola.” Masa tue kalau tak silap aku ada kat rumah akak aku kat Puchong..lagipun nak balik Batu Pahat kejap lagi..dalam hati aku, hadoi..sape pulak bagi mesej nie..malas la nak balas..jahat kan aku..hak3..nanti kalau balas banyak bunyi pulak alasan aku kang..haha..besh gak join tapi kalau aku balik upm semata nak join je rugi pulak..so aku tak balas balas..tapi aku memang ada plan nak balik upm pasal proposal tue ahh..

Then hari isnin aku try call penyelia Prof R pasal proposal aku la yang dah tertangguh tak hantar eprd lagi..sekarang settle la..gembira betul hati aku bila beliau menjawab call aku..then esoknya hari selasa beliau call suruh datang ambil proposal, dah siap check dan kalau boleh beliau nak settlekan sebelum jumaat untuk hantar borang eprd ke kementerian..ok..rabu aku naek bas balik upm..nyettt nyett nett..syokkk mimpi ngeri dalam bas..haha..sampai upm dalam pukul 1 aku check in dulu hotel kat Kolej Canselor..then petang baru aku jumpa prof ngan kawan lagi satu..itu ini gitu gini akhirnya esoknya khamis settle gak proposal..saya ”sukerw” taw..perkataan sukerw tak boleh blah..haha..boleh jadi kawan duda bak kata janda..

Nak dijadikan cerita dalam perjalanan BP-KL, kak ipo mesej ajak join program dak skola jugak..pastu ajak jadi sukarelawan MASUM pulak..alaaa kak ipo nie, dah le aku datang upm nie sehelai sepinggang..bawak 2 helai seluar, 4 helai baju..sempoi tak??bajet nak melancong 2-3 hari je..haha..dan tak bajet pun nak jadi fasi nanti..so aku cakap, “yela..tengok la dulu kak ipo..”. Satu je masalah aku ni, kadang kadang bila depan orang aku tak reti nak mengelak..ok..cite punye cite Cik Konsep kita akan datang jugak untuk program nie..ehekkk..bertuah korang masuk dalam blog aku..dalam hati nak sebenarnya join program bercampur tak berapa nak sangat, tapi dengan rasminya aku terpilih bersama sama memeriahkan program itu..cehh..macam bertuah pulak terpilih padahal takde orang nak jadi fasi..haha..campur tolak bahagi darab, dapatlah 6 orang ahli kpsp jadi fasi..

mmm..banyak pulak mulut aku cakap kan..terus letak gambar kan senang habes cite..haha..yela aku letak la nie..
^
^
^
^
^

Pertama sekali kita tengok gambar fasi dulu..kenal tak..kenal tak?? Comel kan, akak dan abang fasi..hak3..puji diri sendiri..sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri..

Haha..berdiri sebelah pengarah dan budak budak sekolah melawat ladang FPP..mekasih pengarah belanja makan..kalau aku taw kau nak belanja, aku pilih yang sedap sedap sikit..hehe..lagi satu nak taw tak, dak2 sekolah nie cakap pengarah macho..sape setuju??aku tak berapa nak setuju sangat..better pakai Fair&Lovely dulu baru hensem sikit kot..jangan marah..hak3..

Mira asasi dan hajar sempat lagi posing..peace yawww..

Haha..nie part paling kelakar..cik Hajar kita sedang menunjukkan senaman kain, senaman ala ala nak basuh baju hingga lipat kain..yang kelakarnya sebab aksi diorang la lagi lagi si Black (budak baju merah tue..) buat part lipat kain..1.2.3.4.5.6.7.8 letaaaakkk tepi..nah tengok gambar..nak letak video tapi tak leh pulak nak upload..

Yang nie duduk duduk dulu lepas habes explorace kat Bukit Ekspo..lupa plak nak bagitahu jawapan untuk segitiga tue ialah 44..yang besh time nie masa maen pisang goreng dan maen boom..
“Goreng pisang..goreng pisang..goreng pisang sekarang..pisang apa pisang apa pisang apa sekarang..”

Yang ni dengan budak sekolah SMK Bandar Baru Serting Negeri Sembilan..kiut tak budak pakai baju biru tue..keh3..alamak..takkan budak sekolah pun kau nak sebat..haha..saje je la..

Yang nie pulak dengan budak sekolah SMK Pasoh 2, Negeri Sembilan..

Ok la..sampai sini jela untuk kali ini..walaupun fasi tak ramai tapi Alhamdulillah program berjalan lancar..siyes..aku rasa seronok pulak join program nie..bukan untuk budak sekolah je, aku pun dapat pengalaman juga..terima kasih jugak kat cikgu cikgu praktikal aka akak dan abang senior BPSP yang jadi main head dalam program nie..
Untuk dak dak sekolah gud luck and all the best in SPM..
Tak lupa juga pada pengarah and fasi fasi yang terlibat!!
Thumbs up for you all..!!!!!
Tata.. :)
Muahhhhhh..muahhhhhhh!!

No comments:

Post a Comment