Sunday, February 19, 2012

borak2 kosong chenta

Assalammualaikum dan salam muah muah..

lame nye tak menulis..lamenye tak meluahkan perasaan..lamenye tak asah otak yang berkarat nie kan..al-maklum bin al-maklam, sebulan cuti sem, sebulan juga aku busy kat rumah dan macam2 telah aku buat..and untuk pengetahuan nenek aku telah kembali Kerahmahtullah sehari selepas abes final exam pada sem yang lalu..sape sangka niat hati nak balik sehari selepas exam tapi gerak hati menyuruh aku balik petang selepas exam jugak..dan rupanya ada berita sedih yang menunggu aku pulang ke kampong..

Syukur Alhamdulillah ke hadrat Ilahi atas rahmat, nikmat dan rezeki yang Dia telah berikan..perkembangan terbaru aku kini, syukur sebab ada juga orang yang sayang kat aku..kalau dulu aku ada tulis pasal 4 Disember kat blog ni..(tapi aku dah delete post tue disebabkan hal2 yang tidak dapat dielakkan..) what happens on 4th Disember?? its my 1st date dating with him after 2 weeks kenal..and now hampir 3 bulan kami dah together gather..

Orang kata cinta tue datang tanpa dipinta, hadir dengan sendiri bile masa pun tak taw tapi bila saat cinta itu hadir kita perlu bersedia untuk hadapi..yes ada juga kebenaran ayat nie..dulu, time2 lepas SPM, masuk matrik aku tak penah pk cinta..tapi tipu la kalau aku katakan yang aku jugak manusia biasa yang ingin disayangi dan menyayangi..and tipu juga kalau aku katakan yang takde cinta yang tak pernah hinggap masa zaman matrik dulu..cuma aku je yang tak pedulikan cinta itu..what means by cinta??for me cinta adalah perasaan yang sangat indah, pelik dan geli2 antara 2 jiwa..dan lagi satu cinta pada aku adalah untuk kebahagian hidup dunia akhirat..satu je prinsip aku, once aku bercinta bagai, sayang kat seseorang sekalipun, biar cinta itu mekar melingkar sepanjang hayat, sehingga hembusan nafas terakhir..walaupun kita tahu jodoh, ajal, maut Tuhan yang tentukan..tapi kita masih boleh buat yang terbaik kan selagi orang yang kita sayang masih ada dengan kita..

Kalau dulu zaman tok adam, aku hancurkan hati seorang bernama lelaki..orang tue bagai nak rak, separuh mati (hiperbola) suke kat kite..tapi kite pulak buat dek, buat tak taw..meninggalkan die terkontang kanting dengan membisu tanpa jawapan..actually suke nak ada perasaan camtu jugak tapi jiwa masih muda, tak pernah pk dan malas untuk memberi komitmen terhadap hubungan..what is komitmen??menurut kamus eng-eng dalam handphone korby nie menyatakan “if you commit yourself to something, you say that you will definitely to do it..if you commit yourself to someone, you decide that you want to have a long-term relationship with them” maksudnya kat sini kalau kita sudah bagi komitmen kat seseorang, ini bermakna kita sudah rela hati menyerahkan seluruh kehidupan kita untuk dikongsi bersama sama menuju mungkin satu impian yang sama-kebahagian hidup..
Dulu masa Tingkatan 2, cikgu Bahasa Melayu aku pernah cite, beliau lepas lepas SPM je dah pikir tentang hidup maksudnya dah plan nak kerja, kawin, ada anak bila bila dan bila..entah pada aku bergantung pada tahap matang seseorang individu..kita memang merancang, tapi Tuhan yang menentukan..lau aku pulak, tahun 2011 baru aku pikir tentang hidup..kalau dulu aku hancurkan perasaan orang walaupun orang tue tak bersalah pun just to kongsi hati but this time I never let that situation happens again..thats my promise..but if jodoh takde what can I do..rehda, bersyukur, dan tabah kerana Dia sudah buatkan jalan yang terbaik..cuma satu je, Dia tahu apa yang kita buat, apa yang kita niat, apa yang kita pikir..so berhati-hati setiap tingkah yang dilakukan kerana setiap yang dilakukan itu pasti ada balasan..

Waallahualam..
n_n

No comments:

Post a Comment