Sunday, February 19, 2012

saksi si Fraser Hill

Bukit Fraser..
Do you know, what is the special things about this place??
Ahhaa..selain movie I’m not single dibuat di sini..this is the place that I knowing him..tiada siapa sangka after 1st time meeting, kehidupan aku sekarang sudah berubah..aku tak pernah bermimpi or planning anything, but this is we called kuasa Tuhan yang telah memberi bintang untuk menerangi ruang hati aku..sudah cukup kalau aku katakan yang aku bahagia dengan dia..

Dulu aku pernah berpikir,
Adakah setiap perbuatan baik yang kita lakukan akan dibalas dengan baik??
Adakah jika kita bersabar semuanya akan menjadi baik dan ok??
Adakah dengan hati yang sentiasa bersyukur kita akan dipandang rendah oleh orang lain??
Dan..
Adakah aku tak berhak menerima kebahagiaan seperti orang lain??
(itu dulu bila masa zaman kegelapan dan takde sirna yang memancu..)

Tapi sekarang, aku dah dapat jawapan pada setiap persoalan yang menjadi tanda tanya..jika kita hidup bertunjang pada Allah semuanya akan jadi baik-baik..insyaallah..

Maybe kita boleh praktikkan benda nie supaya kita sebagai hamba Allah tidak tersasar jauh dari landasan..
**mengucapkan syukur dengan setiap apa yang dimiliki..
**beringat, ada orang lain ag yang tidak bernasib baik seperti kamu..
**tak perlu berlagak baik, hipokrit terutamanya dalam bab agama jika diri sendiri pun tak betul..(len la kalau fizikal dan dalaman mempunyai background agama sudah mantap..)
**tidak menyalahkan orang lain
**doa dan ingat ibu bapa walaupun kadang2 kita rasa tidak sesempurna orang lain tapi mereka juga telah melahirkan kita..
**yang penting solat..

No comments:

Post a Comment