Monday, March 12, 2012

aku rasa..

assalammualaikum..
todoy is like a sorrow day..what happen yesterday wat aku rasa tak tenteram ari ni..semalam bual2 dengan die..and ada satu perkara yang aku tercakap wat die rasa seolah2 takde cinta dalam hubungan yang tengah terbina..entah..aku try..aku try buat yang terbaik..wat benda yang die nak, die suke..but mungkin aku tak mampu nak laksana benda yang aku nak bersama die sekaligus..sory aku kehilangan kata2..how can me make you feel save and comfortable??plis give me time..yes..aku benar2 nak die..tapi memandangkan masa dan ketika nya sekarang ini aku tak dapat nak menunaikan impian dan harapan yang die mahukan..oleh itu, plis give me time to make it reality..yes..maybe this is my problem, not your problem..but for your information, tak pernah terlintas tuk permainkan kamu, curang, or do anything yang membelakangi kamu..kalau kamu nak tahu apa perasaan saya pada kamu??i will sad every single seconds if u not with me..aku tak dapat bayangkan apa bakal terjadi if u not for me akan datang..so who knows??but right now, i just want u in my life..sory wat awak tak selesa dengan saya malam tadi..

hembus nafas, tarik nafas, istigfar..itu yang aku mampu lakukan jika aku bersedih atas kamu..jika aku tak mampu nak berkata pada kamu, aku bercakap pada Tuhan..Dia maha mengetahui segalanya apa yang terkandung dalam hati aku..

pernah dengar tak ayat nie..
Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia...Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya...Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah...Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..Cintai dia dalam diam,dari kejauhan dengan kesederhanaan dan keikhlasan...Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH..

"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan
supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)
kadang2 aku suka pegang dengan ayat nie..bukannya apa ini menunjukkan kita bukan milik sesiapa tetapi kita hanya milik Allah..dia yang lebih berhak ke atas kita..and one more ayat yang aku cipta sendiri dan pegang ialah "selagi aku tidak mempunyai ikatan sah dengan si dia, ini bermakna aku bukan milik dia lagi walaupun aku tahu dia adalah seseorang yang istimewa dalam hidup ini dan segalanya aku serahkan padaNya.." maybe orang lain akan pikir aku pelik dan tah pape aku nie..ayat macam tak sayang si dia..tapi itu kenyataan yang ada dalam pegangan aku..this is me..bukan nak kata berlagak, jual mahal, eleh minah nie ayat macam bajet tapi just nak bagi ingatan kepada diri sendiri bahawa jika betul kita untuknya, benar2 ikhlas jujur dalam perhubungan maka janji Tuhan pasti ada..
wassalam..

Note : lepas bace nie, baru aku paham apa yang dia maksudkan semalam dan aku dah paham apa yang tersirat dalam hatinya..

 Ayat nie sebenarnya adalah point (kata kunci) apa yang dia maksudkan pada aku..yes..i got it..
[Love is a magical thing yang akan ujud sampai bila-bila…lebih-lebih lagi bila seseorang itu sudah benar-benar jatuh cinta. You think hanya dengan you tidak memberi kata akhir…everything is going to be fine? You think dengan cakap,  “I selesa dengan you…tapi buat masa sekarang I belum bersedia untuk bercinta” so, it is a ticket for you untuk hanya sekadar berkawan dan dalam masa yang sama you boleh berkawan-kawan lagi dengan orang lain?]


ishhh..aku nie memang slow betul la..

No comments:

Post a Comment