Saturday, December 15, 2012

nak kurus guna nova slimming set..

dah lama rasanya aku tak timbang berat badan..tak tahu la samada naik, turun atau maintain cooool..selalunya maintain beb..tapi maintain2 pun bleh tahap yang ideal...so minggu lepas aku ada terjumpa satu page kurus kan badan kat fesbuk..1st of all aku like..macam menarik..mana tidaknya nama page 2 "Berat turun 18kg sebulan"..mak aii lau sebulan berat aku dari 70kg boleh turun 52kg..boleh tahan..ideal la BMI mass aku..

mulanya aku try godeh2 produk kekurusan yang ada kat situ..maklumlah sekarang produk kurus, cantik, lawa, mantop semua di hujung jari..yang femes sekarang, acai berry, fellina lotion, suria lotion dan macam2 lagi la..korang pun tahu, aku malas nak khabaq panjang lebaq plak...then godeh punya godeh page die aku terjumpa satu produk kurus nie..1st time dengan produk nie..maybe baru kat pasaran kot..search kat web pun takde..tapi bila tengok kat page die, rasa macam bisnes die nie dah lama bertapak...so aku usha2 la tanya produk nie..nama produk kurus nie nova cosmetic..aku try bandingkan dengan fellina lotion bab produk nie pun sama berasaskan balm..pikiaq pun pikiaq aku pun try nak cuba produk nie dari fellina lotion..bab pertama aku tertarik dengan set promosi nya yang didatangkan dengan 
1. balm sapu2 lepas mandi untuk membakar lemak..
2..sabun mandi untuk pembakaran juga..
3. pembalut badan selepas pakai lotion berfungsi untuk pembakaran kalori dengan lebih banyak..

then bab kedua, dengan harga promosi RM60 boleh dapat 3 barang..tapi lau felina aku usha dah kat member aku boleh dapat harga RM75..beza rm15 je..tapi tah terasa nak try nova juga..

then, sebab ketiga tertarik dengan testimoninya, bila pakai boleh berpeluh2..dulu aku penah pakai mustajab..xsmpai 10 minit da abes rasa panas2..so pada aku mustajab tak berapa nak mujarab..maybe sebab badan aku dah banyak lemak berlipat lipat, so mustajab tak boleh berfungsi dengan baik..

* hot slimming chilli balm with nano action...
 (untuk keterangan lanjut boleh la singah2 di fesbuk beliau..)

aku pun beli nova slimming set nie dengan niat nak kurus dan jaga kesihatan..selain guna nie aku ada juga makan acai..nak cite sket, masa makan acai kesannya aku selalu sakit perut nak membuang..boleh dikatakan setiap pagi 3 kali aku kuar masuk toilet..pergh mase tue tension gile mana tak nya asyik nak bukak pakai seluar..last2 aku pakai kain batik teros..lagi la mase tue aku keje masok kul 10.30 pagi..time nak g keje time tue la perot nie meragam..masuk keje lambat, aku rileks je, tapi kene bebel dengan supervisor la...hahaha...kesian..perot buat hal, aku yang kena..padan muka la aku..

akak kedai  jual ubat2 nie cakap, lau makan acai kena minum air masak banyak..sebab acai nie akan melakukan pembakaran lemak lemak, so akan berlaku pemanasan di bahagian yang dibakar..jadi air yang ada di dalam badan kita akan dikeluarkan melalui air kencing, mahupun , buang air besar..dan air yang masuk akan diganti pada air yang keluar..proses ini akan berlaku berterusan dan berulang..macam gitu la katanya..kalau tak minum air banyak (4liter) dikhuatiri akan mengganggu buah pinggang..so jaga la kesihatan anda..

ok..nampaknya banyak pulak aku cakap membebel orang tak suka dengar..aku pun tak suka..hehehe...ok la sape2 yang berminat set nova nie..boleh la teros berhubung dengan peniaga nie pada link yang ada di atas..semasa sapu 2 mulakan dengan bismillah dan yang penting permakanan mesti kawal..lau tak kawal makan, susah la nak turun berat badan..tak kurus2 la cik adik oi...

k la..see u then....
muuuuuaaaahhhh...


No comments:

Post a Comment