Saturday, December 15, 2012

lamaran tunang..

assalammualaikum dan selamat pagi...
wohaaaa semoga kalian ceria2 selalu...

pagi2 nie jiwa aku rasa a liittle bit sedih..pasal semalam..pasal aku jugak..terlebih emo..last2 aku cakap dengan dia aku nak tido taknak pikir pape..k la dia pun malas nak pujuk aku, dan aku pun tak dimakan pujuk..pukul 2 lebih pagi aku dapat mesej dari dia..masa 2 mata aku dah mula nak pejam tapi boleh tahan ag la...dia mintak maap lau dia ada wat aku marah..dia jelas kan segalanya..tapi aku sebagai perempuan, ego tinggi xmau mengalah aku biar je..biar la hati aku sejuk sendiri..dan pagi2 tadi aku mesej dia balik kerana terlalu ikot perasaan..
abang, i love you so much till the end..sampai akhir hayat sayang..i promise you, sayang akan bahagiakan abang..that my promise.. *buat muka comel sambil angkat tangan..


hari nie 15/12..dan semalam aku terjumpa nokia lama aku (rujuk oldies nokia vs pinky corby..), aku pun try bukak..memang handphone nie boleh guna lagi..aku pun bukak satu persatu yang ada dalam handphone tue..tengok gambar, mesej..macam2 la..sebenarnya aku tak buang langsung apa yang terkandung dalam hp 2..kenangan..pastu aku godeh2 mesej..terbaca mesej pertama yang dia bagi..masa tue pukul 11.59pm 20/11/2011.. (rujuk : babak 3 -putik pandang pertama)..semua aku baca..sampai la jumpa tarikh 15/12/2011 iaitu setahun yang lepas..

ikuti perbualan kami..

E : hi inchik enchem..pewitt..
A : amboi cik adik gatainye nak mngurat kite..
E : hehe..sy nmpk awk dtg UPM ari2..ingat nak usha..last2 dpt no fon, 2 teros msj..hoho..awk dah lunch lom?
A : lom lg..arini sy diet..haha..k la abg nk kje dlu ye...see u then..


A : salam..aii..watpe 2..snyap..je..bz ke..
E : wslm..xde la..syg bru nk msj abg..abg yg bz banting tulang 2 yg syg xmo kaco td..
A : eh mcm 2 plak..ni ngah watpe..dh mam blm..law dh pas mam jgn tdo mcm smlm..x elok..
E : tgk smpang 3..xmam mls..td kua jap g mines bli brg jap..
A : dgn spe..x bg tau pn kan..ni dh lngr kontrek yg di wat ni..
E : ngan dila..jap je..
A : jgn curang k..
E : xde la..spe la nak syg yg montel nie..
A : hbis abg ni x syg kt syg ke..blh plak ckp mcm 2 ye..
E : yela..xpyh la emo2 sgt abg ni..
A : x emo..cume momomo je..hehe..syg abg grk blik kje dlu ye syg..love u..mmmmuuah..salam..
E : orait..hti2 merempit 2..jgn langgar awek suda..hehe..ok..luv u muah muaaaahhh!!
A : syg..abg dh smpai rumah..law abg langgar awek pn..abg langgar syg..
E : hehe..yg 2 len cite..yg nie lau abg lggr tgh jalan, ssah hati la syg..abg, syg lpak blik eton jap..
A : ok..p jgn mngumpat org suda la ye..
E : haha.. :P abg, mlm nie apa pojek? Hehe..
A : mlm ni nak bincang dgn syg pasal kte yg lebih serius..
E : erk?so knew at muka ketat la nie..
A : xla ketat..leh huahuahua gak..
E : ok..
A : syg dh msuk wktu mgrib ni..jom solat..


E : abg..huhu..
A : ye syg..knpe panggil abg ni syg..
E : alo bkn abg yg panggil syg dlu ke..
A : eh yeke..bkn die yg panggil kte dlu ke..
E : abg ni maen2 la..syg tembak kang..pang3..xkra td abg yg panggil syg dlu..so abg momo syg..umm..
A : tunang thn dpn nk x??haha..
E : siyes ke abg nie…mmm..blh kot tp tgk la dlu cmne..erk??

A : yes, Alhamdulillah..btl ni blh syg??
E : bleh je xde hal la..sarong cincin je kot..betik ke abg nie??
A : ade ke org crite bende mcm ni main2 ek..rasenye xde..
E : entah la..syg rse mcm cpt sgt..tp kta just rancang..Tuhan yg tentukan..tgk la cmne t..klu ad jodoh tentu dipermudahkan segalanya..
A : orait..ok…so syg nak watpe je pasni…
E : jap g nk jmpe mmber jap..pastu nk siap kn assignment apa yg ptot..
A : ok..syg wat assignment..p kul 12 syg msti kne lyan abg plak k..
E : orait..yes ni yg mmg syg akn syg lbh kt abg nie..abg wat la ap yg ptot dlu, tdo dlu ke, tp jgn langgarkontrak taw..k jumpe date t kul 12.. yahuu..
A : hehe..ok..p syg pun msti kne ingt..kul 12 k..jgn tdo..nnti abg kntotkn syg..
E : hehe..yela abg..
A : ape2 pun..syg pegi solat isyak dlu sblm nk wat ape2 pn ok syg.. 

*****
begitu la perbualan kami..tapi yang aku nak pointkan di sini, 3 minggu 4 hari berhubungan & kenal dah ajak TUNANG!! oooOOOmaigot!!
agak tergamam sekejap la cik ani di sini..tapi aku percaya jika jodoh panjang, insyaallah semuanya akan lancar dan teratur dengan apa yang telah ditetapkan..amin..

da sekarang..ak memang da bertunang pun dengan si dia yang bertahta di hati...
^-^

No comments:

Post a Comment