Thursday, August 8, 2013

cerita hari raya aidilfitri 2013

assalamualaikum uols..hehehe..
hey uols tengah buat apa tue??mengayam ketupat ke?? mengacau dodol ke?? or tengah sembelih ayam?? hehehe..gua saje..gua tau lu orang mesti beli yang dah ready made kan bila hari dah sampai kemuncak nak raya nie..

raya kali nie gua nak cerita apa persiapan yang telah gua buat sebelum raya..al maklum lah..tahun nie maybe tahun terakhir gua beraya sebagai single but not available..tahun depan gua dapatlah merasa beraya kat umah mak mertua gua kat tanjung karang sane nun!!hehehe..gatai omak kau cik ani..

ok la..tahun nie raya seperti biasa je..ada baju raya baru, kasut baru, tudung baru tapi yang lainnya cuma baju tudung kasut tue semua gua beli pakai duit sendiri..seronok betul shooping dengan duit sendiri..maklumlah baru keje semua nak dibelinya..baju raya gua beli awal ag..gua beli kain ela kat jalan tar..and then hantar tukang jahit, semuanya 6 pasang baju raya gua..gila tak banyak..gua qada tahun lepas sebab tahun lepas gua beli baju raya ready made 1 pasang je tau..tahun nie gua takde tema raya sebab gua raya single..hehehe..takpe la yang penting baju raya gua cantik tak kak ton..
[yang nie lebih kurang macam baju raya gua, poka poka dot..bunga2 pun ad..sakan betul tahun nie..]


tahun nie jugak 1st time berkesempatan nak bagi anak anak buah gua yang comot dan nakal tue duit raya..mak teh kasi duit raya sket jangan nak komplen ye..budak2 sekarang orang nak bagi duit raye tue pun tak bersyukur..tau nak banyak je kan..jadi gua tukar duit singgit je tahun nie..biar nampak tebal..budak2 kan suka banyak kan..nasib baik la gua sempat tukar duit..last minit jugak 2, lau tak tak dapat duit buruk la..hahaha..

 [sampul duit raya JDT gua beli kat BPwalk..sampul UPIN IPIN gua beli kat myDin nusa jaya..lai lai lai..nak duit raya datang la beraya rumah gua yer..agak2 berapa RM gua bagi kan..hehe..rahsia..]

tahun nie jugak gua raya dengan kereta baru..hehehe..nie salah satu whishlist gua nak ada kereta sendiri..gua nak kereta besar sket..tapi viva elite je yang gua mampu miliki..huhuhu.. :( pape pun viva elite kereta jugak kan, bukan kereta sorong kan..
[bukan idaman tapi lebih kepada kemampuan..haha..]

tahun nie macam biasa akan pergi menziarahi kubur pagi2 sebelum solat hari raya aidilfitri..tapi tahun nie macam tak besh sebab tak cukup korum..kak long gua biasanya balik raya kedua..kak eza gua tahun nie raya pertama raya kat rumah mak mertua dia pulak..tapi lepas solat sunat aidilfitri dia balik cini kot..adik gua pulak beraya kat tengah laut china selatan nun..see raya pertama je dah suam2 kuku..harapkan gua je la teman mak di pagi raya..tahun depan taktau la macam mana..gua mintak tunang gua raya batu pahat dulu la nampak gayanya..
[nie melawat kubur arwah ayah tahun lepas..tahun nie pagi2 gerimis..so mak gua decide pergi petang nanti..gua takde dalam gambar, gua camerawoman..woha..]

ok la..sampai di sini saja gua cerita..pasni gua sambung lagi ea..gua nak masuk dapur jap, tengok2 apa yang boleh masuk perot gua nie..hehe..OK..sebelum terlupa gua nak ucap 
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN..
kepada semua umat Islam yang meraikannya di seluruh dunia..

Terima kasih tidak terperi
atas budimu duhai pembaca
Ambil kesempatan ucapan diri
selamat hari raya pada semua
 

No comments:

Post a Comment