Saturday, May 22, 2010

no more kilija..hihu..


Hampir 3 minggu aku tanam epal kat Malaysia ni (M’sia=rumah)..xde hasilnya lg..bleh hidup ke??pokok epal boleh hidup tapi xkan berbuah..sebenarnya bosan la duk umah..rsenya xde pape yg perlu dibuat, xde income, no input dan plg besh ckup makan..haha..pol..pol..
Semalam aku search tenet mne la taw kat area tpt tinggal aku ni aku keje kosong ke x..ermmm..xde la plak..haha..masalah nyer glamour ke taman bukit pasir ni??lazy girl mmg camni..ada je kot klu kaw kuar jln2 survey keje kosong..hik3..kat save n save mesti ada keje kosong..siyes klu aku apply konfem dapat punya..tapi aku xmau beb bab…jeng..jeng..penat seh keje situ..cam promoter gak la..jalan sni sna..klu customer datang kene layan n ikut je belakang customer..xbleh blah!!susun brg lipat baju n dot dot paling leceh..dah lipat2 then customer masuk disepah2 lak..kaw pikir aku xde keje laen ke??xkan nak lipat baju kat situ je..supervisor ok la..tp klu angin x baik macam sus domesticus + c****..aku keje situ cuti sem panjang lepas..gaji ok la..tp xde sgt orang nak keje situ..keje 2 3 hari trus lari..x tahan penat..aku je ni sebab kuat semangat bab 2 bleh layan keje ni..pas2 memang niat ikhlas nak keje..haha..then aku x berapa like diorg ni bab kaum pndptn plg tggi kt msia ni (mgkin segelintir) ske jadikan pekerja cam kuli walaupun kita 1 Malaysia..
Ble duk umah ni aku suke dok tawaf dari depan ke dapur..saje ronda2 mana taw tetibe ada magic ada trjumpa jejaka idaman..wekk!!pergi lah ko nk mimpi gelap mu itu..haha..mse dok tawaf 2 tetibe tringat bilik aku..apa kata kemas bilik!!yahoo!!aku pun nek bilik aku kat atas..mak ai!!sepah gler!!nak wat terperanjat lak..padahal xtgk pn taw..haha..2 3kali je kot aku msuk bilik aku 2 bab malas nak turun nek..lepak bawah je..tiddo pun sme kat bawah ketiak mak aku..wakakaka!!xtahan??
Apalagi dengan semangat berkobar-kobar aku meneruskan ops penyelenggaraan bilik..dah macam stor plak bilik aku 2..kotak bertingkat2..kotak emas tuh..hek3..lame gak kemas..siap susun buku2 macam kat library 2..makhluk mane tah baca majalah bukan nak susun balik..memang puas hati lepas kemas..bru leh bernafas sket..o2..o2..
Emmm..esok nak wat ap lak ek??

No comments:

Post a Comment