Thursday, May 27, 2010

ooo..maths..i mish u..


Emmm..enggak taw dong mau cite ap..tp biasanya kalu xde keje ni asyik dok berangan je r keje nyer..huhhh..tringat mse kat sekolah dulu..subjek yang paling aku suke skali ialah maths..gler besh mengira selesaikan masalah..result maths aku ok je mse pmr A..ble masuk form 4 & 5 ag mencabar bab ada add maths..walaupun add maths susah drp maths tapi seronok ble dapat selesaikan..ingat ag mse form 4 miss…ajar, alamak lpa plak nme cikgu ni..cikgu cina..dia ajar mmg bersistematik n senang nak paham..then form 5 pn hamidah saikon plak ajar..cikgu ni agak garang sket..ble mood baek konfem layanan 1st class..tp ble bad mood abes tengking sana tengking sini..ag la kalu kerja umah banyak wat salah dan result x baik..last2 spm dapat B3..mmm..itu yang terbek n termampu buat.
Then kat matrix laen plak cite nyer..maths die up sket dari spm..rsanya lagi mencabar dan menyeronokkan walaupun susah gak..bukan nak kata poyo la tp dulu mmg aku rajin gak la buat tutor maths ni..rajin???yup!! kalu x sempat buat or otak dah xleh nak melangkaui batas memikir step seterusnya, apalagi copy rumate punya..xpun menziarahi bilik kawan2..if esok ada tutor dan malam tu jugak xsiap buat, esok kat kelas mesti xtenteram jiwa, kelam kabut nak copy not tiru oke!! Jwpn kawan..yg xleh blah nya nak duduk paling belakang sekali..selamat kot duduk blkg skali..haha..cikgu pun xtgk sgt..uhhh!!selamat jalan romeo la..amek kaw!!skali suro wat kat depan..kalu member dapat jawapan xpe, bleh usha2 mntak jwpn die..ni kalu semua 1 class xdpt jwpn, senyum kambing sumbing saja la..hihi..x dpt dinafikan bahawasanya matrix maths agak power!!power root??keh3..
*Banyak2 chapter aku ske persamaan kuadratik..alaaa..yg cthnya : ax2+bx+c=0
*differentiation (pembezaan) f(x)dx tu..and not integaration..
*klu trigo lak kne hafal byk2 rumus..kos, sin, sinus, kosek, sek, tan, kot..tah banyak ag 2..ni antara contoh rumusnya..tapi ni sng punya..biasa nya klu kat soklan 2 dia dah siap2 kasi jawapan skali cma kne cari step nak selesaikan la..

*bab last yg aku belajar probability (kebarangkalian)..bab ni sng if paham konsep..siyes sng nak dapat markah klu taw buat..yang ni klu xsilap kene wat banyak ranting2..

Pape pun dunia maths aku sudah berakhir..rindu plak nak wat soklan2 yang memecahkan kepala..no more maths but more to account..haha..account??yela..dengan rela hati seumur hidup aku xpenah belajar prinsip akaun kecuali kemahiran hidup form 3..itu pun ciput mane..
oke la..panjang sungguh aku menaip ni..
sampai di sini..
da..

No comments:

Post a Comment