Tuesday, June 8, 2010

Cinta yang tak terucap..


Meminati seseorang yang kita suka itu adalah lumrah..perasaan suka hanya wujud dalam hati tetapi betapa sukar untuk meluahkan rasa cinta yang terbuku di dada?makin dipendam makin tidak keruan jadinya..lebih-lebih lagi apabila orang yang kita suka itu berada di sekitar kita..dalam banyak situasi, cinta yang sukar diungkap kerana merasakan kemungkinan cinta itu akan ditolak..sudahlah ditolak, muka pun manalah nak letak!!

Cinta yang tak terucap..
Benarkah ada hikmah disebalik cinta yang tak terucap ni..
Maybe ada +ve dan –ve side..
Cinta yang tak terucap tidak bermakna kita gagal..
Positif nya maybe si gadis tidak bertepuk sebelah tangan..dan kita hanya menunggu si dia memulakan langkah pertama..
Negatif nya maybe dia bukan yang terbaek untuk kita dan bukan jodoh kita..
Aku suka memegang kata-kata ‘perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik’..ini bermakna Tuhan akan jodohkan kita dengan orang yang setaraf dengan kita..
Dan sejauh mana jika cinta si gadis yang tak terucap..
Adakah perlu perigi mencari timba??
Jawapan aku 50-50..
50-ya dan 50-tidak..
Ya kerana kita perlu meluahkan apa yang tersirat dari hati..makin disimpan makin derita bila dikenang.. malu??pada aku malu di sini bukan menjadi penghalang..tipu la kalau xde manusia (normal) yang malu walaupun sekecil zarah.. yang kita mahukan adalah jawapan dia..jika dia suka, go on la..tapi kalu xsuka juz terima hakikat dia bukan milik kita tapi mungkin kita milik orang laen dan Allah adalah pemilik yang hakiki..
Tidak pula kerana tidak manis jika perempuan mengungkapkan kata cinta dahulu..wanita terletak dalam suatu zon yang istimewa..orang dulu-dulu kata pantang nenek moyang jika perempuan memulakan dahulu..xde rasa malu ke??awak 2 perempuan..

Tetapi sekarang zaman sudah berubah..pada aku xsalah jika perigi mencari timba sekiranya cinta itu benar-benar ikhlas, jujur dan ada kekuatan diri untuk mengungkapkan..tapi risiko negatif pasti ada..jika ditolak xpayah la down giler2 sampai bunuh diri, putus harapan dan kita bukan keseorangan..mungkin belum tiba masanya untuk 2 jiwa 1 rasa..
Pape pun enjoy da life..

p/s: i wait for that moment!! i will appreciate it..mmm..berangan jela keje nya..

No comments:

Post a Comment