Tuesday, November 20, 2012

babak 1 - starting meeting

dup dap dup dap...hehehe..kencang btol hati aku berdetak..
6 hari lagi akan dilalui dan 6 hari nie jugak macam2 yang perlu aku buat..nak wat itu la wat ini la..yela semestinya semua nya berjalan dengan lancar...

hehhh..cik eni!!apa kebende 6 hari ag nie...
jeng jeng jeng....SURPRISE!!!hahaha...lantak la..macam salah je ejaan surprise..

ook..ok..yang 2 kita letak tepi dulu..yang nie nak cite about 1 year ago how we make a special relationship...one an upon time, there is a girl and boy.........alamak, cik eni ni da mula nak berstory telling ke..kecek jawa suda la..nie SPM omputih pun tak lepas nak speaking bagai kan...

ok..ok..cerita nya begini..aku dan die..aku boleh katakan ini satu kebetulan dan anugerah yang hebat Dia berikan pada aku..betol kata orang.."bila tiba masanya dan tikanya, dengan izin Dia, kita akan menemui cinta aka pemilik tulang rusuk kiri..kalau nak story bagaimana aku kenal die, the story is sooooooo long..

pada mulanya aku mempunyai fikiran seperti liyana jasmay-aku..aku tak percaya cinta....C.I.N.T.A. maklumlah masa tue baru putus dan ada konflik ngan member kamceng...disebabkan jantan keparat, kawan kamceng pun boleh jadi gado..jahanam kan jantan..bila pikir balik, memang geram, meluat..tetibe teringat babak gado dalam fesbuk ngan girlfriend jantan tue..abes gf die kene maki ngan aku and the gang..suda la..cite lama..berbalik pada tadi..ajakan dan pelawaan member kamceng aka kak S yang ada konflik dengan nya tadi ke bukit fraser (jalan2) membawa aku kepada perubahan status aku hari ini..orang kata, "jodoh ada di mana mana, maka bersedialah kerna bila tiba masanya jodoh anda akan datang di depan mata saja.."

cerita dari versi aku...
aku tak pernah terpikir aku nak kawan dengan die..tapi kalau lepas jumpa nie ada peluang nak kawan dengan mamat nie apa salahnya kan..aku pun free..so sapa nak kacau hidup aku..kalau cakap perasaan biasa je..tapi bila 1st time tengok muka mamat nie macam pelakon cina masok islam yang berlakon cerita Roda-roda kotaraya tak silap aku..kadang2 tertanya juga eh kembar ke..then persoalan 2 aku biarkan..malas la..t lau bertanya macam aku berminat pulak kat mamat nie..eh  lupa nak cakap, kami pergi ke bukit fraser 2 lelaki, 3 perempuan dalam 1 kereta..b4 nak gerak ke sana kitorg tapau makanan kat food court..so macam biasa aku akan menjadi seperti assistant member kamceng aku tue..aku tanya nak makan apa, minum apa kat kawan lelaki aka Sidin member kamceng aku tue (relationship diorang ni tak jelas aku..malas nak korek..tapi setakat kawan la...) tapi kat die aku tak tanya pun sebab aku bukan kenal die pun..so apa hal pulak kan tanya bagai..

ok..da sampai bukit fraser 2 cam biasa la..1st time sampai amik gambar..posing sana posing sini sampai da rasa macam macam gaya buat, senyuman pun meleret..pastu aku dan bosan giler aku duduk la..yang kak S n kawan perempuan die ag sorang tue posing ag..aku tak larat duduk jap sambil tue bual2 ngan Sidin..then g sana mandi manda air terjun..balik da malam...penat dan letih giler bawak baju basah..ada satu masa 2 singgah pam Shell, aku duduk luar kete..lepak luar malas nak duk dalam kete..die masa 2 bru kuar toilet..yang peliknya, aik da dari tadi mandi sama sama, satu kete sama sama takkan taknak tegur pape ke kat aku depan masa..ooohhooohhh whutever la..poyo la mamat nie..ok..pape la..malu kot dalam pikiran aku..ehh ada pulak mamat yang segan ek zaman sekarang..blah la lelaki macam2..then perjalanan balik menuju ke UPM diteruskan..sesudah sampai, kitorang pun mengangkat  barang, beg, harta karun kerajaan rahsia keluar dari bonet kete..masa nak kuar barang 2 aku sempat la tengok muka die..biasa je, tapi macam ada something..die g bawah pokok durian belakang malinja 2..nak kata durian jatoh xde la pulak..whutever la cik abang oi...bosan kot tengok kitorang kuar kan barang..then da siap2 angkat barang nie nak balik kolej, si kak S nie bersuara, eemmmmm ada tertinggal apa2 ke...tetibe je si die laju je menjawab.....errrr ada ada..........

jeng jeng jeng......
apa yang tertinggal tue...
nantikan babak seterusnya........

No comments:

Post a Comment