Saturday, August 6, 2011

pemilik rusuk kiri..

Assalammualaikum dan salam muah muah..

Semakin menarik penulisan Lord Zahrah..aku suka sebab kadang kadang apa yang dia tulis macam tepat kena dengan apa yang aku rasa..bloggerwalking lain pun mesti setuju apa yang aku cakap..tapi kadang kadang rasa macam tak letih ke dia asyik tulis pasal kesedihan mimpi yang panjang dan makhluk yang kecewa..ok..itu yang aku selalu baca apa yang dia tulis..mungkin jiwa dia begitu..jugak idea yang disampaikan sangat unik dan kreatif..dan entri terbaru yang sangat menarik ialah pasal “pemilik rusuk kiri yang belum ditemui di mana mana sudut muka bumi..” (ambil protaktor dan kompas letak di sisi..)

Ooooooo..ooo..
Aku pun teringin nak tanya..
“Di manakah kamu pemilik rusuk kiri yang belum ditemui di mana mana sudut muka bumi??”
Adakah kamu berada di benua timur atau di teluk barat??mungkin juga berada di kutub selatan atau di kutub utara??

[nak letak gambar peta Malaysia tapi loading lembab sangat..nak nanges la macam nie..]

..
..
..
Mungkin..mungkin..
mungkin aku sudah berjumpa dengan pemilik rusuk kiri..tapi pemilik itu muncul ditika aku tak terfikir untuk memiliki sepenuh jiwa raga..(sila rendam jantung dalam air suling supaya komposisi darah dalam jantung menolak ke pH7..)kerana kesilapan sendiri, kerana menolak takdir, kerana sedikit runtunan kebebasan, aku memilih jalan yang paling selamat..ya selamat untuk terus memijak bumi ini tanpa gangguan mahkluk2 bumi..inikah yang aku cari selama ini??

Kini..kini..kini..
aku mahu menjejak pemilik itu kembali..(kalau macam tue tak perlu lah ambil protaktor dan kompas letak di sisi..senang bukan..??)
eh..macam kelakar pulak..giler ko??biar betik??ok..siyes..tapi aku takut, gabra, dan apa apa saja yang menunjukkan ketidaksenangan jiwa yang berbolak balik..ahhh..mustahil ahhh pemilik rusuk kiri mahu menerima kembali..tapi ishhhhh..dush!!dush!!dush!!

Bila pemilik rusuk kiri bermain di mata.....
Kadang kadang terasa inikah jodoh yang selama ini bertahta di hati??
Atau mainan perasaan yang sering memesongkan akal fikiran yang buta ini??
Atau fantasi mimpi yang tak akan pernah padam dan terus membawa aku ke lembah realiti yang hanya tinggal hembusan angin lalu..

Ahhhh...laluan ke arah realiti memang susah kerana manusia di bumi ini telah menyukarkan perjalanan itu walaupun petunjuk telah diberikan..aduhhh..sakitnya yang mencucuk cucuk kian terasa pabila mimpi musnah di alam realiti..cukup..titik..

p/s : mungkin takdir dan masa ketikanya akan menemukan kita oooo wahai pemilik rusuk kiri yang belum ditemui di mana mana sudut muka bumi..
:)

No comments:

Post a Comment