Monday, August 1, 2011

selamat berpuasa..

Assalammualaikum dan salam ramadan..

Alhamdulillah kita berkesempatan lagi menjalani ibadat puasa rukun Islam ke3 yang kita akan lalui selama sebulan..pagi tadi bangun sahur..mak aku kejut..aduhhh nak bangun bukan main malas giler apatah lagi nak tolong mak aku kat dapur kan..haha..bangun2 je  basuh muka, kumur kumur, duduk kat kerusi, makan dan niat tak boleh lupa..terlupa niat ada pulak nanti kang bukak peti ais siang hari..

Tahun nie aku sangat berbeza sebab aku dapat berpuasa setiap hari di rumah dan yang penting aku dapat bersahur..kalau tahun tahun lepas (time puasa kat kolej dari zaman matrik hinggan upm) terus terang aku katakan yang aku tak penah bangun sahur pun..kalau sahur pun 1st day puasa..lepas tue sepatah haram aku nak bangkit sahur..aku tahu sunat melambatkan sahur, tapi susah lah nak bangun..kalau sahur benda simple macam biskut cicah ais vico or minum oat..sori aku takleh masuk sangat..hehe..demand betul..nak makan sedap je..har3..pape la..

bila buka kat rumah aku dah tak kisah mak aku masak apa pun aku makan je..kita puasa nie bukan kalau bukak nak mengidam macam macam..biar bersederhana dan tidak terlebih lebih..
oklah..kat fesbuk banyak keluar status berpuasa la, main mercun kebaboom la itu ini..di sini jugak aku mengambil kesempatan mengucapkan salam Ramadan kepada semua yang berpuasa menjalani ibadat ini dengan sabar dan penuh kesyukuran..
--
Let's delete dosa, upload pahala, download kesabaran, upgrade keimanan, browsing kebaikan, update amalan, shutdown permusuhan, restart persaudaraan,,selalu onlinekan hati kita di jalan kebaikan, awas virus setan, supaya software hati dan jiwa kita menJadi tenang dan free kemaksiatan. 
SELAMAT MENJALANKAN IBADAT PUASA DAN PENGISIANNYA..
 --

No comments:

Post a Comment